Pergo AB

Pergo och HW Industries tillkännager förlikning av tvist

Pressmeddelande   •   Mar 03, 2006 16:40 CET

Pergo AB, Pergo Holding BV och HW Industries GmbH & Co. KG kan idag tillkännage att skiljeförfarandet mellan HW Industries och Pergo AB, som inleddes under första kvartalet 2005, har förlikts på för parterna fördelaktiga villkor.

Den aktuella tvisten härrör från uppsägningen av ett Share Purchase Agreement under 2003, avseende de återstående aktierna i det numera konkursförsatta Witex AG.

Parterna har kommit överrens om att inte uppge de exakta villkoren i avtalet, men kan avslöja att den enda ekonomiska innebörden av förlikningen är en eliminering av framtida juridiska kostnader för tvisten.

För ytterligare kommentarer, vänligen kontakta:
CEO Tony Sturrus, tel eller +46 410 36 31 00,
e-post: tony.sturrus@pergo.com
Chefsjurist och Investor Relations-ansvarig, Frida Rosenholm, tel +46 410 36 31 00, e-post: frida.rosenholm@pergo.com
IR- och Pressjour vardagar, tel +46 70 676 11 57

Om Pergo
Pergo är ett ledande golvföretag med starka positioner på marknaderna i Europa och USA. Pergos omsättning var under 2005 ca 3 miljarder kronor och antalet anställda ungefär 700. Pergo utvecklade laminatgolvet i slutet av 1970-talet och lanserade det i Europa under 1980-talet. Pergo inledde försäljning i USA 1994 samt i mindre skala i Asien 1995 och i Latinamerika 1997. Sedan 1989 marknadsförs bolagets produkter under varumärket PERGO® samt sedan 2005 även under varumärket SimpleSolutions. Pergo är noterat på Stockholmsbörsens O-lista. För ytterligare information om Pergo, besök www.pergo.com