Kristdemokraterna, KD

Peter Althin ordförande för ny rättspolitisk grupp

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 13:47 CEST

- Idag påbörjar Kristdemokraternas nytillsatta rättspolitiska grupp sitt arbete med att utveckla en ny kristdemokratisk politik. Det brottsförebyggande arbetet kommer att vara en röd tråd i gruppens alla resonemang. Grundläggande för arbetet är tanken om att alla människor är värda en andra chans och att samhället inte ska lämna någon i sticket.
Det sa Peter Althin, ledamot av Kristdemokraternas partistyrelse, då han på torsdagen samlade den rättspolitiska gruppen till ett första sammanträde.

- Jag ser fram emot en höst av konstruktivt arbete för att mejsla fram nya förslag till idéer som både kortsiktigt och på sikt kan stärka rättsväsendet, säger Peter Ahltin.

I gruppen ingår även Robin Gustavsson - poliskommissarie och ordförande socialnämnden Hässleholm, Carina Liljesand - kommunalråd Göteborg,, Magda Ayoub - ledamot partistyrelsen , Ingvar Svensson - riksdagsledamot, samt Olle Sandahl - f.d.riksdagsledamot.

För mer information:
Peter Althin Ledamot av partistyrelsen (kd) Mobil 070-630 05 56