Alexed Promotion

Peter Edström släpper Söndagsmatiné, sin första nya singel på fyra år.

Pressmeddelande   •   Aug 02, 2017 12:24 CEST

Det som tycks vara det absolut viktigaste är många gånger det som skjuts till morgondagen. Nu släpper Peter Edström sin första singel på 4 år.

Söndagsmatiné, en hoppfull poplåt med elektroniska inslag, handlar om att hålla hårt i livsgnistan när andra omkring en ger upp sin nyfikenhet. Alla känner vi någon gång: Blev det inget mer än så här? Den känslan är dock ingen anledning till att sluta anstränga sig. Det finns tusentals äventyr att upptäcka om man bara ser sig omkring tillräckligt noggrant.

Peter Edström har tidigare setts som gitarrist och keyboardist live med indierockbandet Samuraj Cities samt punkbandet En Svensk Tiger. Han har med dessa band turnerat runt både utomlands och i Sverige och har spelat på bland annat festivaler som Peace & Love och Putte i Parken.

Söndagsmatiné är co-producerad av André Amorim från bandet Prekariatet. Tillsammans agerar de i musikkollektivet Studio Chapman från Majorna.

Lyssna: Spotify

Följ Peter Edström på Facebook.

Alexed Promotion är ett personligt PR-företag baserat i Göteborg som lyfter ny musik till folket.
För frågor eller intervju, kontakta Johan Alexed: promotion@alexed.se / 0705-188974.