Universal Music Sweden

Peter Gabriel: And I’ll Scratch Yours (Real World)

Pressmeddelande   •   Jul 25, 2013 17:04 CEST

År 2010 gav Peter Gabriel ut det firade albumet ”Scratch My Back” där han tolkade tolv av sina favoritlåtar, däribland Paul Simons ”The Boy in the Bubble” och Talking Heads ”Listening Wind”.

Ursprungsplanen var att dessa artister sedan skulle spela in tolv Peter Gabriel-låtar som ett fantasifullt låtbytarprojekt. Nu äntligen – tre år senare - förverkligas hans plan. Endast två artister fick förhinder, och ”And I’ll Scratch Yours” innehåller en rad fräcka, spännande och ytterst originella tolkningar, däribland ”Solsbury Hill” med Lou Reed och ”Biko” med Paul Simon. Albumet släpps dels som enkel CD, dels som dubbel-CD med ”Scratch My Back”.