Universal Music Sweden

Peter LeMarcs samtliga album 1987-2008 remastrade för första gången. Release den 24 november av boxen ”Starkare Än Ord”.

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2010 09:44 CEST

MNW Music är stolta att kunna presentera boxen ”Starkare Än Ord” med Peter LeMarc. Den omfattar – utan att överdriva – Peter LeMarcs livsverk. Samtliga album, remastrade för första gången (!), sprängfyllda med bonusspår. Och mycket mer därtill.

Det omsorgsfulla arbetet med denna box har pågått i två år. Samtliga album har noggrant remastrats från originalbanden av Claes Persson, CRP Recording, med målsättningen att återge äktheten och integriteten i de ursprungliga inspelningarna. Resultatet är makalöst! När t.ex. det vita genombrottsalbumet ”Peter LeMarc” 1987 mastrades för CD, var tekniken och mastringsteknologin i sin linda. Nu kan man för första gången höra skivorna som de var tänkta att låta.

– Det är som att höra musiken för första gången, säger Peter LeMarc. Det låter så bra att till och med jag själv inte kan sluta att lyssna på plattorna. Och jag brukar inte sitta och digga mina egna skivor…

Boxen ”Starkare Än Ord” innehåller:

• 12 remastrade album (13 skivor) som utökats med hela 39 bonusspår. Ett tiotal av dessa har tidigare aldrig givits ut i någon form. Albumen är förpackade i uppvikskonvolut som mini-vinyler, alla med en fyllig booklet, som förutom sångtexter innehåller massor av tidigare opublicerade bilder.

• En DVD med tio klassiska videor, bl.a. ”Håll Om Mej!” från SVT:s ”Listan” 1987 och den Grammis-belönade ”Det Finns Inget Bättre”. Materialet på DVD:n är digitalt remastrat.

• En karaoke-DVD: 16 LeMarc-hits i originalmixar, exakt som på skivorna – utan sång. När TV-rutan fylls av Peters texter är det bara att ta på sig hatten och sjunga!

• Titellåten ”Starkare Än Ord” som singel i en outgiven, längre och fullständig version.

• En 44 sidor tjock bok, där Peter LeMarc personligt och detaljerat berättar om låtarnas tillkomst och skivornas inspelningsprocess.

13 CD-skivor med 39 bonusspår, 1 CD-singel, 1 DVD, 1 karaoke-DVD, 1 utförlig bok – allt i en box, stilfullt och elegant formgiven av Pär Wickholm.

– Detta är mitt liv i en låda, säger Peter LeMarc.

För ytterligare information kontakta:

Christina Bredberg, Universal Music AB, christina.bredberg@umusic.com, tel 070-738 87 29