Swedbank

Peter Magnusson ny personaldirektör

Pressmeddelande   •   Apr 04, 2006 08:36 CEST

Peter Magnusson har utsetts till ny personaldirektör i FöreningsSparbanken och tillträder sin tjänst omgående. Han efterträder Göran Theodorsson som fortsätter som vice VD och ansvarig för samarbetet med sparbankerna. Peter Magnusson är 42 år och har sedan 2001 haft ansvaret för koncernens chefsförsörjning och chefsutveckling.

Jan Lidén, VD och koncernchef, tfn: 08-585 922 27
Peter Magnusson, personaldirektör, tfn: 08-585 932 98

FöreningsSparbanken är en ledande nordisk-baltisk bankkoncern med 8,4 miljoner privatkunder och 396 000 företagskunder i Sverige, Estland, Lettland och Litauen. Tillsammans med de samverkande sparbankerna har koncernen drygt 750 kontor i Sverige. I de baltiska länderna finns ytterligare drygt 250 kontor. Utanför den nordisk-baltiska hemmamarknaden har koncernen verksamhet i Helsingfors, Kaliningrad, Köpenhamn, Luxemburg, Moskva, New York, Oslo, Shanghai, S:t Petersburg och Tokyo. År 2005 uppgick balansomslutningen till 1 200 miljarder kronor och antalet anställda var cirka 16 000. Läs mer om FöreningsSparbanken på http://www.fsb.se.