Apotek Hjärtat

Peter Mörsell blir CFO och Pete­r Hallberg etableringschef för Apotek Hjärtat

Pressmeddelande   •   Dec 14, 2009 09:20 CET

Peter Mörsell kommer från och med 7 januari att tillträda som CFO/ekonomi- och finansdirektör för den nystartade apotekskedjan Apotek Hjärtat. Han är idag ekonomi-direktör och vice VD för Bauhaus Sverige. Peter Mörsell har under 20 år arbetat inom Statoil i Sverige och utomlands, bland annat som CFO för Statoil Detaljhandel AB.

Etableringschef från 1 mars för Apotek Hjärtat blir Peter Hallberg. Han är sedan 2004 etableringschef inom Åhlénskoncernen med ansvar för butiksetableringar i Norden. Peter Hallberg var tidigare projektledare vid konsultföretaget RSD Retail & Shopping Centre Development.

Presskontakt: Charlotte af Klercker 0707-297327, charlotte.af.klercker@apotekhjartat.se
Peter Mörsell, 070 543 73 95
Peter Hallberg, 070 664 40 90

Apotek Hjärtat är Sveriges största fristående apotekskedja med 206 apotek och över 2 000 anställda. Tillsammans med medarbetare och kunder kommer vi att utveckla framtidens apotek. Vår ambition är att ge varje kund bättre hälsa och välbefinnande genom bredare sortiment och utökade tjänster. Apotek Hjärtat kommer att öppna minst 100 nya apotek de närmaste åren. Omsättningen är cirka 7 miljarder kronor.