Ladbrokes

Péter Nádas ny utmanare till Nobelpriset i litteratur

Pressmeddelande   •   Okt 09, 2012 19:21 CEST

Péter Nádas ny utmanare till Nobelpriset i litteratur

Den ungerske författaren och dramatikern Péter Nádas seglar upp som andrahandsfavorit till Nobelpriset i litteratur och kan nu spelas för 3.50 gånger pengarna. Däremot är den japanske författaren och översättaren Haruki Murakami även fortsättningsvis Ladbrokes förstahandsval och ger i nuläget 3.00 gånger pengarna.

Den irländske författaren William Trevor, mest känd för sina noveller, har även han sänkt sina odds ordentligt och kan nu spelas för 8.00 gånger pengarna.

– Den sista veckan är alltid den mest händelserika och vi kommer också att uppdatera våra odds flera gånger per dag fram till dess att priset ska tillkännages nu på torsdag kl. 13.00, säger Andreas Fyrlund på Ladbrokes. Vi tar fortfarande emot mycket spel på flera olika kandidater, avslutar Andreas.

För tionde året i rad förutspår Ladbrokes vem som tar hem det prestigefyllda Nobelpriset i litteratur. Föregående nio år har Ladbrokes haft rätt hela fem gånger då man kunnat utse vinnaren innan det tillkännagivits.

Aktuella odds i urval:

Haruki Murakami 3.00

Péter Nádas 3.50

William Trevor 8.00

Mo Yan 9.00

Alice Munro 9.00

Bob Dylan 11.00

Cees Nooteboom 13.00

Ngugi wa Thiog’o 13.00

Thomas Pynchon 13.00

För mer information vänligen kontakta:

Andreas Fyrlund, +46735351267, andreas.fyrlund@ladbrokes.se

För fler specialodds vänligen kontakta:

Daniel Bergman, +46708452627, daniel.bergman@ladbrokes.co.uk eller se ladbrokes.com

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med med närmare 3000 vadslagningsbutiker i Storbritannien, Irland, Belgien och Spanien. Ladbrokes har mer än 16000 anställda. Vi tar emot 10 miljoner vad/bet varje vecka och över 14 miljarder pund i insatser varje år. Ladbrokes.com har dryga 3 miljoner registrerade kunder. Företaget är noterat på Londonbörsen sedan 1967 och representerat i Sverige sedan 2001.