TLS Energimätning AB

Peter Tennhagen ny ordförande i TLS styrelse.

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2010 16:07 CEST

Peter Tennhagen, tidigare chef för SVM, då en del av mätkoncernen Metrima. har gått in som ordförande i styrelsen för TLS Energimätning. Peter arbetar idag som konsult i frågor som rör bolagsutveckling främst inom området försäljning och marknadsföring. ”Vi är mycket glada över att få Peter till vår styrelse. Han har stor erfarenhet och ett brett kontaktnät som vi nu får del av”, säger Tommy Skeppstedt, VD för TLS. Han fortsätter ”Peters jobb blir att föra in vårt bolag i framtiden med allt vad det innebär”.

För ytterligare information; kontakta Tommy Skeppstedt, VD för TLS på telefon 070-5235296 eller Peter Tennhagen telefon 070-3333254.

Landis+Gyr är ett av världens största företag inom mätning av energi. Huvudkontor ligger i Zug i Schweiz. Huvudkontor för värme-kyla-vatten ligger i Nürnberg i Tyskland. Här produceras ca 300.000 mätare varje år.

TLS Energimätning är exklusiv partner i Sverige till Landis+Gyr i Nürnberg. TLS har kontor i Stockholm.