Petit Hotel AB

Petit Hotel expanderar i Sydafrika

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2010 13:30 CET

I dagarna distribueras Petit Hotel’s nya Hotel Guide 2010. Av den framgår att man numera har fyra medlemmar, s.k. Petit Hotel Pearls i Sydafrika.  Sedan tidigare är Ridgemor Villa i Cape West medlem. Det är ett femstjärnigt lifestylehotell som ligger i hjärtat av Cape Winelands och med några av världens bästa golfbanor runt hörnet. Från och med i år är också Antrim Villa och Bickley House medlemmar. De är båda 4-sjärniga och ligger inne i Cape Town på gångavstånd till Water Front och nya fotbollsstadion. The Stellenbosch Hotel ligger alltså i Stellenbosch, den mest kända vinorten i Sydafrika, strategiskt i hjärtat av den vackra historiska staden med museer, konstgallerier och antikvitetsaffärer på bekvämt avstånd.  Tre av ”pärlorna” har svenskt ägarskap

- Intresset för Sydafrika har ökat markant de senaste åren och vi har valt att knyta till oss charmiga hotell som vi vet mer än väl motsvarar svenska turisters behov. Vi kan dessutom på ort och ställe ordna rundturer med svensktalande guider, berättar Leena Höbinger, vd på Petit Hotel.

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 31 platser i Sverige från Buustamons Fjällgård i Åre i norr till Vendels Ale Stenar i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html