Petit Hotel AB

Petit Hotel lanserar Cityhotell.

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 11:11 CEST

Vi har glädjen att kunna lansera ett nytt begrepp inom Petit Hotel, nämligen Petit Hotel City. Det är små hotell belägna i städer. Många gäster, som med flyg och bil anländer från kontinenten önskar ofta starta sin semester på ett hotell nära våra större flygplatser respektive Öresundsbron. Men också svenska turister vill ofta ha möjligheten att kombinera en semesterresa på landsbygden med besök i en stad. Vi har därför nu möjligheten att tillmötesgå dessa önskemål.

Vi ställer samma miljö- och kvalitetskrav på dessa cityhotell som på övriga medlemmar. Enda skillnaden är att inte alla cityhotell kommer att erbjuda gästerna en restaurang, då utbudet och närheten till goda matställen är stort i städerna. Den första medlemmen i Petit Hotel City är koncepthotellet DUXIANA i hjärtat av Malmö.

Kombinationen av att kunna erbjuda resepaket, som innehåller upplevelser både i stad och på landsbygd för turister, små sköna cityhotell till stressade affärsmänniskor och konfensgäster som inte vill lämna sin stad, gör att vi ser fram mot ett antal nya hotell i städer som medlemmar under de kommande åren.

För mer information om Petit Hotel kontakta gärna Leena Höbinger på Petit Hotel, tel. 0225-412 60, 070-214 17 06, leena@petithotel.se

Petit Hotel, som också är medlem i Pleasant Hotels Europe, finns idag på 37 platser i Sverige från Ulvön i norr till Trelleborg i söder. Hotellen är familjeägda och lämpade för såväl privata gäster som för konferenser. Gemensamt för hotellen är att de har god service, hög komfort och ett utmärkt kök. Petit Hotel Pearl ingår i kedjan med 7 härliga ställen utanför Sverige.

Bilder och pressinformation finns på www.petithotel.se/pressrum/press.html