Aggressive Development AB

Pets börjar säljas digitalt i iPad och iPhone

Pressmeddelande   •   Feb 15, 2011 16:36 CET

Egmont Kärnan och Aggressive Development AB skriver avtal om digital publicering, försäljning och distribution av tidskrifter och magasin. Genom tidningsaffären Qiozk finns Pets till försäljning i både iPhone och iPad till tiotusentals användare.

Pets är fylld av nyttig, rolig och spännande läsning om alla våra populära husdjur. Läsarna medverkar själva med frågor, tips och berättelser. Dessutom finns det i varje nummer söta posterbilder, spännande utlottningar, produktnyheter och roliga tester! Pets är den enda husdjurstidningen i Sverige som vänder sig direkt till unga läsare.

"Vi är mycket glada att Pets vill vara med i Qiozk-familjen" säger Olof Thorén, en av Aggressive Developments grundare.

Om Qiozk

Qiozk är en digital tidningsaffär för månads- och veckotidskrifter. Qiozk finns redan till både iPod, iPhone och iPad. Tiotusentals användare har laddat ner den kostnadsfria appen från AppStore. Ladda ner appen från http://www.qiozk.com/paper/pets

Aggressive Development utvecklar mobila applikation på den svenska och internationella marknaden. Vi gör både egna små mästerverk och hjälper andra att förverkliga sina appidéer. Vårt mest sålda program Tagut som hittar närmaste bankomat i hela Sverige har sålts till över 10 000 iPhone-användare. Aggressive Development grundades i februari 2009 av Olof Thorén och Klas Petersson.