Vinguiden Nordic AB

Petter börjar skriva för Vinguiden

Pressmeddelande   •   Jun 01, 2017 16:06 CEST

Artisten Petter börjar skriva för Vinguiden. Redan nu finns hans första artikel på vinguiden.com.

- Jag vill vara mig själv i mina texter, säger Petter Alexis Askergren och ser fram emot samarbetet.

Petter är inte bara en av Sveriges mest respekterade artister. Han är också en stor vinprofil med erkänd kunskap, därtill utbildad sommelier. Att han också behärskar ordet vet alla som lyssnat på hans musik. Nu börjar han skriva för Vinguiden.

- Jag vill vara mig själv i mina texter och använda mitt språk. Min publik är bred i det mesta så det borde absolut passa även Vinguidens publik, säger Petter Alexis Askergren.

I första texten ( Petter om prioriteringar) ligger fokus på att vinköp handlar om prioriteringar, att hellre gå upp några snäpp i pris, men då få en betydligt större upplevelse.

- Tanken är att låta folk haka på mig in i min värld och mitt synsätt på vin. Hur dricker vi vin, hur upptäcker vi vin och vilka trender, områden och stilar står för dörren. Det finns alltid beröringspunkter och träffar jag rätt där på några få så har jag redan vunnit slaget och lyckats.

På Vinguiden är man nöjd med samarbetet. Sveriges största kommersiella vinsajt gör en storsatsning där kunskap om vin blir mer och mer central.

- Petters personliga ton är den rätta om intresset för vin ska kunna få gå från de någras specialintresse till det större antalets upplevelse. Vinguiden har alltid vänt sig till det stora flertalet, och vi tycker Petter har samma ambition och riktning, säger Magnus Bergqvist VD och grundare på Vinguiden.

För mer information:

Magnus Bergqvist, VD & grundare

Epost: magnus@vinguiden.com

Vinguiden är Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin och grundades redan 1999 av VD Magnus Bergqvist, entreprenör och pionjär när det handlar om vin på nätet. Målsättningen var att hjälpa konsumenten att hitta rätt produkt ur Systembolagets stora utbud. När Vinguiden sedan lyfte fram hela beställningssortimentet och alla viner som inte fanns i butikernas hyllor, kom ett fantastiskt utbud med både bredd och djup.