PFO tech

PFO designade GPS säkerhetsarmband erkännande i modepress

Press Release   •   Aug 08, 2012 22:36 CEST

PFO One, världens första designade säkerhetsarmband med GPS får erkännande i mode tidningar.

”PFO representerar en helt ny kategori av accessoarer och innehåller högteknologiska larmfunktioner och GPS. Armbandet är skapat och utformat med största passion och omsorg för att uppnå en perfekt balans mellan uttryck och funktion. PFO One signalerar styrka och bestämdhet samtidigt som den ger bäraren trygghet.” säger den svenska formgivaren Oscar Magnuson.

Ett samarbete mellan världsledande teknologer och prisbelönta designers ger erkännande i den svenska mode världen för svenska teknik- och design bolaget PFO. PFO föddes i en workshop i New York våren 2010 tillsammans med den grafiska designern och Grammyvinnaren Stefan Sagmeister och Walter Naeslund, VD på den unga men välrenomerade och Guldäggvinnande reklambyrån Honesty.

”Vi är stolta över att få erkännande och utrymme i modevärlden efter den tid och omsorg vi spenderat för att utveckla och designa en produkt som är unik i sin funktion och form. Design och form kommer alltid att vara drivande i vår produktutveckling kombinerat med precision samt pålitlighet. Det har tagit oss tre år att utveckla teknologin inuti PFO’s GPS armband, en av världens minsta och bästa tracking produkter. Beviset för att vi lyckats kombinera högteknologi och design fick vi då vi blev nominerade för bästa ”Embedded Technology” på Stockholmsmässan 2012” säger Johan Carlsson på PFO.

Med inspiration från mode och form har PFO kombinerat en mix mellan design, teknik och service och skapat en ny produktkategori och ett nytt förhållningssätt till säkerhet. Målet är att erbjuda större trygghet för kvinnor utan att kompromissa deras självständighet. PFO grundades 2010 och huvudkontoret ligger i Stockholm. För mer information om PFO och dess produkt, vänligen besök www.pfoinc.com