Pharma Nord

Pharma Nord Education and Research Centre i Prag

Pressmeddelande   •   Sep 06, 2008 13:24 CEST

Välbesökt öppning av Pharma Nord Education and Research Centre

Ett stort antal gäster var närvarande vid den högtidliga invigningen av Pharma Nord Education and Research Centre i Tjeckien. Den danske ambassadören Ole E. Moesby och CEO Pharma Nord, Eli Wallin, klippte invigningsbandet inför över 150 särskilt inbjudna journalister, vetenskapsmän och ledande personer inom den neutraceutiska industrin.

Med arbetet i detta forskningscentrum kommer förståelsen för relationen mellan nutrition och hälsa att öka och vidgas. Vi kommer att hitta nya vägar att undvika sjukdom och därmed förbättra livskvaliteten för tusentals människor,” sade Pharma Nords CEO, Eli Wallin, i sitt öppningstal.

Detta nya forskningscentrum väckte särskilt stort intresse hos vetenskapsmännen, som kan se fram emot att använda det som en del i sin forskning. The Education and Research Centre kommer att besökas av såväl inhemska som internationella experter och kommer att stå i nära kontakt med universiteten i Danmark och Storbritannien, samt Charls University i Plzen.

The Education and Research Centre kommer också att ombesörja utbildning av läkare, farmaceuter, sjuksköterskor och annan fackpersonal vad gäller kommunikation, coaching, nutrition och sportmedicin etc. Patientorganisationer kommer att erbjudas träning i förebyggande av sjukdom, och journalister och lärare från hela EU kommer att kunna dra nytta av denna samlade kunskap.