PHD Sverige

PHD vinner SonyEricsson i stor pitch!

Pressmeddelande   •   Nov 15, 2011 17:11 CET

Phd vann SonyEricsson i den stora globala mediebyråpitchen som har hållit på sedan i somras.

Sony Ericsson inledde en global mediebyråpitch i somras och nu står det klart att PHD får uppdraget. – PHD har imponerat på oss med sitt omfattande strategiska tänkande och sin insikt, säger bl.a. Steve Walker, marknadschef på Sony Ericsson.

- Det är jättekul och väldigt spännande att få möjligheten att jobba med SonyEricsson, säger Fredrik Eriksson, VD på Phd Sverige, och fortsätter:

- Det har varit en lång och krävande process där många marknader har varit inblandade, bl.a. Sverige. Vi är nu taggade och ser fram emot att börja arbeta med dem.

Phd grundades i London 1990. Idag är Phd ett global nätverk med över 2500 medarbetare i fler än 50 länder. Phd är byggt på en kultur som vilar på de tre grundprinciperna "Insikt", ”Kreativitet” och ”Innovation”. Phd-nätverket (www.phdnetwork.com) är en del av Omnicom Media Group (www.omnicommediagroup.com), en division av Omnicom Group Inc. (NYSE: OMC).