Gunnebo AB

Philip Mozes ny divisionschef för Gunnebo Perimeter Protection

Pressmeddelande   •  Jun 12, 2003 11:17 CEST

Philip Mozes - 49 år och holländsk medborgare - har utsetts till divisionschef för Gunnebo Perimeter Protection och medlem av Gunnebos koncernledning med tillträde den 1 september 2003.

Gunnebo Perimeter Protection utvecklar, tillverkar och säljer kompletta områdesskydd för utomhusbruk som grindar, stängsel, larmsystem inklusive installation och service samt produkter för vägsäkerhet. Gunnebo Perimeter Protection, med huvudkontor i Holland, har en årlig omsättning på 600 Mkr med 400 anställda i 10 länder.

Philip Mozes har en lång erfarenhet som företagsledare och har haft flera ledande positioner inom Gunnebo-koncernen sedan 1996, senast som regionchef med ansvar för marknadsföring och försäljningen i Nord- och Östeuropa inom Gunnebo Physical Security-divisionen.

"Philip Mozes har med sin långa erfarenhet från företagsledande befattningar på säkerhetsmarknaden mycket stora möjligheter att ytterligare utveckla Gunnebo Perimeter Protections verksamhet. Det är också naturligt att koncernens ledande befattningshavare återspeglar Gunnebos internationella verksamhet" säger Gunnebos VD och koncernchef Bjarne Holmqvist.

"Jag ser verkligen fram emot att få arbeta som chef för Gunnebo Perimeter Protection, med ansvar för en mycket spännande och utvecklingsbar division", säger Philip Mozes.

Gunnebo Perimeter Protections nuvarande chef Sven Boëthius kommer från samma datum att tillträda en befattning som marknadsdirektör inom koncernens största division Gunnebo Physical Security med ansvar för marknadsföring av affärsområdet "Safes".

"Sven Boëthius gedigna erfarenhet inom marknadsföring och varumärkesstrategi kommer att bli mycket värdefull för att behålla och ytterligare stärka vår världsledande marknadsposition inom Gunnebo Physical Securitys största affärsområde" avslutar Bjarne Holmqvist.

GUNNEBO AB (publ)
Information

Bjarne Holmqvist, VD och koncernchef Gunnebo AB, telefon 031-83 68 00, mobiltelefon 0708-40 03 70 eller 0705-83 64 45, eller Philip Mozes, Divisionschef Gunnebo Perimeter Protection, telefon +31-20 3 988 988, mobiltelefon +31-6 21 23 75 71, eller
Janerik Dimming, informationsdirektör i Gunnebo AB, telefon 031-83 68 03, mobiltelefon 0705-83 68 03 eller e-mail: janerik.dimming@gunnebo.se