Philips

Philips lanserar två nya sladdlösa telefoner för de medvetna konsumenterna

Pressmeddelande   •   Feb 06, 2007 09:23 CET

Philips startar det nya året med att lansera två nya sladdlösa dect-telefoner, ID9371B som riktar sig till den designintresserade konsumenten och CD5351S som riktar sig mot konsumenten som gillar smarta funktioner.

Philips ID9371B är en exklusivt designad telefon med förstklassigt ljud. Tack vare den högklassiga högtalaren och den senaste teknologin får man en sällan upplevd ljudkvalitet. Telefonen har inbyggd nummerpresentatör och telefonsvarare som kan lagra upp till 15 minuters meddelanden. Philips ID9371B har också utrustats med en smart funktion som gör det möjligt att kopiera över telefonnumren från ditt SIM-kort. Den svarta mjuka designen gör telefonen den perfekt accessoaren för det moderna hemmet.

Philips CD5351S är en sladdlös dect-telefon fullpackad med roliga och bra funktioner. Telefonen är bland annat utrustad med en digital telefonsvarare som kan lagra upp till 15 minuters meddelanden. Vidare har telefonen en upplyst färgdisplay och med det ikonbaserade menysystemet blir den mycket lättnavigerad och med den inbyggda högtalaren kan man prata utan att har luren vid örat – perfekt när man vill ta anteckningar eller om flera vill höra vad som sägs i telefonen.

I telefonens minne upp till 50 namn och telefonnummer lagras och med VIP-funktionen kan telefonboksposterna delas in i grupper och tilldelas särskilda ringsignaler vilket gör att man kan identifiera vem som ringer på ringsignalen. Dessutom har telefonen ett inbyggt spel.

Philips CD5351S har ett rekommenderat pris på cirka 800 kronor och finns ute i butik nu. Philips ID9371B har ett rekommenderat pris på 1500 kronor och finns i butik från och med april. Fullständiga produktspecifikationer finns på: www.p4c.philips.com, fyll i modellbeteckningen i sökfönstret.

För mer information, bilder och möjlighet att testa CD5351S och ID9371B vänligen kontakta:
Marie Bjernstam-Slorach, MS&L PR, 08-550 511 20 eller marie.bjernstam@mslpr.se
Mer information om Philips övriga produkter vänligen besök www.philips.se

Royal Philips Electronics, Nederländerna (NYSE: PHG, AEX: PHI) är global ledare inom hälso- och sjukvård, livsstil och teknologi och erbjuder produkter, tjänster och tekniska lösningar i enlighet med varumärkeslöftet "sense and simplicity". Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 121 700 anställda i mer än 60 länder. Med en försäljning på 27 miljarder euro 2006, är företaget marknadsledande inom utrustning för medicinsk bildtagning och patientövervakning, energieffektiva ljuslösningar, hushåll och personvård samt konsumentelektronik. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.com/newscenter