Philipson Söderberg AB

Philipson Söderberg satsar på Det Goda Köket

Pressmeddelande   •   Nov 11, 2010 20:52 CET

Träffa Paolo Roberto som har sadlat om från idrottens värld till den lite godare sidan av livet. Paolo Roberto pratar mat och dryck och hur det kommer sig att han bytte karriär.

Masis grundare Sandro Boscaini är på plats under fredag och lördag mellan klockan 10-17.

Missa inte hans två stora Amarone-provningar som äger rum mellan klockan 18.30-19.30 på fredag och 16-17 på lördag.

Grönstedts Master Blender Folke Andersson kommer att genomföra en konjaksprovning mellan klockan 14-15 på lördag, och givetvis finns även årets Grönstedts XO Christmas Cognac för provsmakning. Folke har med mycket skarp doft och smakfulländning lyckats överträffa sig själv när han tagit fram årets julcognac.

Dessutom visar vi upp Mats Lindströms nya bok Grönstedt, Konjaksfursten från Leksand inte en bok om konjak, utan den första boken om en av våra främsta vinhandlare och för industrialister, Johan Daniel Grönstedt (1806-76) som på sin tid byggde upp en av landets bästa vinkällare vars märken Grönsteds konjak och portvinet Grådask fortfarande finns på marknaden. Mats Lindström kommer att presentera boken vid konjaksprovningen.

I montern All världens whisk(e)y kan man prova Auchentoshan Three Wood – in three ways – avnjut aromen från whiskyn tillsammans med en chokladbit och nybryggd espresso. Dessutom finns whisk(e)y från flera av jordens hörn som; Jack Daniel’s (USA) Connemara (Irland) Glenfarclas (Speyside), Glen Garioch (Highland), Bowmore (Islay) Auchentoshan (Lowland) Angus Dundee (Skottland) och Yamazaki (Japan).

Monterplatser: 10:10, 11:21

Vi ses på Det Goda Köket

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg är ett självständigt dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation. Med tradition och erfarenhet i branschen, både internationellt och på den svenska marknaden, fyller Philipson Söderberg en viktig roll i att nå visionen - att bli den ledande koncernen inom alkoholhaltiga drycker i Norden, Baltikum och norra Europa.