Philipson Söderberg AB

Philipson Söderbergs monter är en iPhone och Dryckesapp.

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 13:51 CET

I år vill Philipson Söderberg verkligen inspirera på mässan Mitt kök med en spektakulär monter uppbyggd som en jätte iPhone och app fylld av inspiration om dryck.

Appen Dryckesguiden är ny för i år. Med den får man hjälp att matcha mat med rätt dryck och rätt tillfälle. Här skapar man sin inköpslista, sparar ned sina favoriter bland över 400 produkter från vin och bubbel till whisky. Här får man även hjälp med att uttala vinernas namn, hur man väljer rätt glas till olika drycker, hitta närmaste Systembolagsbutik. Dessutom tips om hur man enkelt håller en vin- eller whiskyprovning.

I montern presenteras årets dryckesnyheter och utvalda drycker i vårt sortiment. Snart är det jul och fantasifulla julklappsförpackningar från MASI, Jack Daniel’s, champagne Nicolas Feuillatte, Southern Comfort, Pongrácz, Prosecco di Valdobbiadene och Bowmore finns att prova och beskåda.

Under mässdagarna är flera vinproducenter i montern. Träffa, lyssna och lär när vinmakare från MASI, Pongrácz och Viña Errazuriz beskriver sina viner.

För besökarna arrangeras tre bokningsbara aktiviteter. Två tillfällen med Raffaele Boscaini, ägare av MASI, leder provningen som MASI kallar ”Fresh and Dry” där man provar och jämför vin gjort på de olika druvor som används till Amarone, Ripasso såväl som Valpolicella. Detta är en högintressant provning tillsammans med en av Valpolicellas främsta experter på att torka druvor, den så kallade Appassimento-metoden.

Den andra aktiviteten heter vad för dryck passar till julens mat? Prova Amarone och annan oväntad dryck till julens mat! Ett glas sherry till sillen kanske? Eller en exklusiv Amarone till Jansson! Johan Edström, vinexpert på Philipson Söderberg, väljer fem drycker till Inger Malmros fem hemlagade juliga smårätter.

Monter B 21:11                 www.philipsonsoderberg.se                       www.mittkokmassan.se

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se