Phone Family AB

Phone Family expanderar – öppnar sin 19:e butik

Pressmeddelande   •   Aug 24, 2012 08:15 CEST

Phone Family fortsätter sin expansion med en butik i Center Syd Shoppingcenter, Löddeköpinge. Butiken öppnar den 24:e augusti. Totalt har Phone Family nu öppnat 19 butiker sedan starten i augusti 2010.

- Vi är stolta över att Phone Family valt att etablera sig hos oss på Center Syd Shoppingcenter. Vårt butiksutbud riktar sig till hela familjen, precis som Phone Familys helhetslösningar inom telekom, säger Centrumchef Lars-Gunnar Garvö.

Phone Family planerar att i slutet av året ha 25 butiker över hela landet och fortsätter att investera långsiktigt för att bli den främsta och mest uppskattade oberoende återförsäljaren av mobiltelefoni.

- Med vår etablering i Center Syd Shoppingcenter bygger vi vidare på vår satsning i Skåne där vi sedan tidigare har butiker i Väla köpcentrum, Jägersro Center, Mobilia Shopping Center och Valengallerian. På Center Syd-området kombineras shopping, volymhandel och dagligvaruhandel vilket passar bra med Phone Familys familjeinriktining och vi ser fram emot att bli en del av handeln här, säger Cecilia Jonkvist, Etableringschef på Phone Family.

- Det är väldigt glädjande att vi fortsätter stärka vår distribution och tillgänglighet för kunden, nu med vår femte butik i Skåneregionen. Kundrådgivningen Phone Family erbjuder med fyra olika operatörsval och en uppsjö olika telefonmodeller, surfplattor och datorer fyller vi ett behov på marknaden som oberoende återförsäljare. Fler och fler kunder får också upp ögonen för de familjelösningar och paketeringar Phone Family erbjuder, tillägger Ken Hjertenstein, Försäljningschef på Phone Family.

För ytterligare information kontakta:

Ken Hjertenstein, Försäljningschef, +46 732 005200

Cecilia Jonkvist, Etableringschef, +46 708 492919

Phone Family är en oberoende och snabbväxande återförsäljare av mobiltelefoni, bredband och tillbehör. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor och Tre samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.

Phone Family AB är en oberoende och snabbväxande återförsäljare av mobiltelefoni, bredband och tillbehör. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor och Tre samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.