Phone Family AB

Phone Family expanderar – öppnar sin femte butik

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2011 14:47 CET

Phone Family fortsätter sin expansion med en hybridbutik i Mobilia Shopping Center. Butiken, som är den andra i Malmöregionen, öppnar den 25:e februari. Totalt har Phone Family nu öppnat fem butiker sedan starten i augusti 2010.

Mobilia Shopping Center är ett av regionens mest innehållsrika köpcentrum och har ett brett utbud genom sina 70 butiker. Dessutom erbjuder man 1250 gratis parkeringsplatser. Besökarantalet är cirka 8 miljoner per år och under de närmaste åren genomgår köpcentrumet en tillbyggnad vilket kommer att öka besökarantalet ytterligare.

– Genom att öppna denna butik förstärker vi Phone Familys närvaro i södra Sverige, säger Jon Hjertenstein, VD på Phone Family.

Phone Family planerar att expandera över hela landet och att investera långsiktigt för att bli den främsta och mest uppskattade oberoende återförsäljaren av mobiltelefoni.

För ytterligare information kontakta:

Jon Hjertenstein, VD, +46 732 038100

Cecilia Jonkvist, Etableringschef, +46 708 492919

Phone Family är en oberoende och snabbväxande återförsäljare av mobiltelefoni, bredband och tillbehör. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor och Tre samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.