Phone Family AB

Phone Family fortsätter sin lönsamma expansion

Pressmeddelande   •   Aug 23, 2012 08:56 CEST

Phone Family presenterar idag sin årsredovisning för 2011. Den lönsamma expansionen fortsätter och omsättningen har tiodubblats till 64,6 MSEK (6,8) och rörelseresultatet före avskrivningar ökade till 2,4 MSEK (0,5).

Phone Family har visat lönsamhet sedan starten i augusti 2010 trots stora investeringar i 19 butiksöppningar, IT-system och kundservice.

− Vi har startat Phone Family med egna pengar i en etablerad konkurrensutsatt bransch med övertygelsen om att skapa något nytt och bättre för kunderna. Vi förbättrar i alla led, i allt från rekrytering, säljmanagement, butikskoncept och kundservice. Vi vill revolutionera retail inom mobil kommunikation. Kundernas omdömen och resultatet visar att vi är på rätt väg, säger Jon Hjertenstein, grundare och VD för Phone Family.

Omsättning och resultat fortsätter att öka månad för månad, företaget omsätter nu väsentligt mer per månad än hela 2010. Expansionen fortsätter och målet är att ha 25 butiker vid årets är slut.

− Siffrorna talar sitt tydliga språk. Från 0 till 15 butiker, från 0 till 83 anställda, från 0 till 100 miljoner i rullande tolvmånadersomsättning och från 0 till miljonvinst på 18 månader, säger Magnus Persson, CFO Phone Family.

− På drygt ett år har vi byggt ett väl fungerande och lönsamt företag. Specialdesignade butiker byggs i parti och minut och kundrelationer vårdas av speciellt anställda Relationship Managers. Jag är riktigt stolt över det resultat vi presenterar för 2011, säger Ken Hjertenstein, grundare och försäljningschef Phone Family.

För ytterligare information kontakta:

Jon Hjertenstein, VD, +46 732 03 81 00

Magnus Persson, CFO, +46 733 55 26 01

Ken Hjertenstein, Försäljningschef, +46 732 00 52 00

Phone Family AB är en oberoende och snabbväxande återförsäljare av mobiltelefoni, bredband och tillbehör. Vi erbjuder abonnemang och lösningar från Telia, Tele2, Telenor och Tre samt mobiltelefoner från de ledande tillverkarna.