Birka Line Abp

Phytomer och Kanebo på unika spa-kryssningar i Östersjön

Pressmeddelande   •   Okt 01, 2004 18:00 CEST

När nybyggda lyxkryssaren Birka Paradise gör sin jungfrutur från Stockholm i november sätts en ny standard för kryssningar i Östersjön. Ombord kan man uppleva sol och värme året runt i en exotisk miljö med bl a palmer, pooler, artificiell sol och lyxig spa-avdelning.

Spa-avdelningen är frukten av ett unikt samarbete mellan rederiet Birka Cruises och Scandinavian Beauty Line som marknadsför Phytomer och Kanebo i Sverige.

Paradise Relax & Spa är norra Europas största flytande spa-anläggning och består av flera olika delar:

Paradise Beach är ett 850 kvm stort inglasat soldäck med palmer, pooler och solstolar med en artificiell sol som ger identiskt ljus, strålning och värme som den riktiga solen men med filter för att minska UV-strålningen. Här äger även flera av de gemensamma spa-aktiviterna rum. Runt Paradise Beach löper ett jogging-spår.

I Aqua-Spa finns allt från aroma-terapi-duschar, varm- och kallbad till ångbastu, vanlig bastu och utomhus jacuzzi.

I Paradise Spa erbjuds högklassiga spa-behandlingar för hälsa, stimulans, välbefinnande och skönhet. Allt från massage och lerinpackningar till kurbad och ansiktsbehandlingar och det är uteslutande produkter från Phytomer och Kanebo som används av hudterapeuter från Scandinavian Beauty Line.

-Vi är mycket nöjda att kunna erbjuda behandlingar med världens främsta hudvårds- och kosmetikaprodukter i Spa-avdelningen ombord på Birka Paradise säger Michael Larkner på Birka Cruises i Stockholm. Phytomer och Kanebo har samma etiska värderingar som Birka Cruises med stor respekt för miljön, 100% naturliga ämnen och är ej testade på djur.

Birka Paradise kommer att erbjuda kryssningar mellan Stockholm och Mariehamn med avgångstid varje dag kl 18.00. Förutom satsningen på rekreation och avkoppling erbjuds högklassig mat och underhållning i restauranger med nio olika miljöer, två nattklubbar, ett flertal pubar, barer och caféer. Dessutom blir det ett stort shoppingcenter samt konferensavdelning för upp till 400 personer. Premiär 10 november. Scandinavian Beauty Line driver även spa-avdelningen på systerfartyget Birka Princess.

Ett Spa-paket på Birka Paradise kostar från 1222:- per person och inkluderar kryssning med en övernattning i dubbelhytt, spa-behandling och helpension med bl a 3-rätters spa-meny.

Åländska Birka Line Abp, noterat på Helsingfors fondbörs, bedriver sedan 1971 passagerartrafik ut från Stockholm. Birka Cruises AB i Stockholm bokar och marknadsför rederiets kryssningar med Birka Princess samt fr o m november 2004 nybyggda lyxkryssaren Birka Paradise. Verksamheterna är miljöcertifierade enligt ISO 14001 av Lloyd´s Register Quality Assurance.

För mer information:
Michael Larkner, VD Birka Cruises AB, Stockholm
Tel 08-702 72 02, mobil 070-665 30 91, www.birka.se
Anna-Maud Eriksson, PR-chef Scandinavian Beauty Line AB, Stockholm
Tel 08-545 727 50, mobil 0708-652 651 www.scanbel.se

Samtliga bilder i broschyrmaterialet kan beställas från Birka Cruises. anna.morland@birkacruises.com