En Mun Som Min - jämför dina tänder

Pia Alberius, Helsingborg är Månadens Estetiska Tandläkare för Mars 2012

Pressmeddelande   •   Mar 05, 2012 10:43 CET

Estetisk tandvård i ständig utveckling

Pia Alberius håller sig up to date. Trots mer än 15 års erfarenhet av praktisk kosmetisk tandvård, fortbildar hon sig regelbundet på kurser hos såväl organisationen SACD, Swedish Academy of Cosmetic Dentistry som hos dess amerikanska motsvarighet AACD, samt på det dentala utbildningsinstitutet Dawson Academy.

– Man kan inte lösa dagens utmaningar med gårdagens verktygslåda, förklarar Pia Alberius.

Ett brett register av kosmetiska behandlingar

Hennes behandlingsregister omfattar kosmetisk tandvård, implantatbehandlingar, tandregleringar och bettfunktionskorrigeringar liksom den viktiga vardagstandvården; allt med en estetisk dimension. Pia Alberius har ett hjärta för patienter med tandvårdsrädsla. Mottagningen får ofta beröm för sin patientpsykologi.

– Centralt i mitt liv och i mitt tandläkaryrke finns glädjen. Mina medarbetare och jag har nära till skratt, något som också smittar av sig på patienterna, avslutar Pia Alberius.

Fyra intressanta patientfall från Pia Alberius finns utförligt beskrivna med bilder på  www.enmunsommin.se

Enmunsommin.se är informationssajten nr 1 för dig som funderar på estetisk tandvård. Intresset för estetisk och kosmetisk tandvård ökar lavinartat. Utbudet av tjänster och produkter från tandläkare och hälsoföretag växer varje dag. En enkel blekning hemma eller full munrehabilitering? Med ständigt uppdaterade nyheter och unika Före-Efter bilder från några av Sveriges ledande tandläkare, finner du informationen du behöver.