Bosons Byrå AB

Pia Boson och Anna Katarina Berglund nominerade till författarpris 2012

Pressmeddelande   •   Okt 24, 2012 16:52 CEST

Sveriges Läromedelsförfattares Förbund, SLFF, premierar god kvalitet och goda pedagogiska och didaktiska egenskaper och delar ut Årets Läromedelsförfattarpris Lärkan 2012. Bland de nominerade finns Liber-författarna Pia Boson och Anna Katarina Berglund med sin bok, Hållbar marknadskommunikation.

Boken Hållbar marknadskommunikation, som tidigare har nominerats till Årets Marknadsföringsbok av Sveriges Marknadsförbund, uppmärksammas nu också av Sveriges Läromedelsförfattares Förbund, SLFF. Boken används bland annat som kurslitteratur hos yrkeshögskolan i Akademi Båstad och har även köpts in av flera medieföretag som Aftonbladet, Dagens Industri, Svenska Dagbladet, Mediekompaniet med flera.

- Det känns fantastiskt kul att boken har blivit så uppmärksammad, säger en av författarna, Anna Katarina Berglund. Ja, vi har fått en otroligt bra respons och fina recensioner av folk i branschen, vilket känns glädjande, fyller Pia Boson i.

Hållbar marknadskommunikation är en bred handbok om marknadskommunikation som ger en inblick i hur branschen fungerar, vilka aktörerna är, hur köp- och säljprocessen går till och vad kommunikatören bör tänka på. Författarna visar också på nödvändigheten av ett helhetstänkande och att integrera CSR i det dagliga arbetet. Boken behandlar både grunderna inom marknadskommunikation och mer avancerade teorier. Författarna lanserar dessutom en ny kommunikationsmodell som underlättar och effektiviserar kommunikationsarbetet.

Information:

Pia Boson, +46 709 94 40 47, pia@bosonsbyra.se

Anna Katarina Berglund + 709 56 97 99 akb@marknadsforare.se

Anna Katarina Berglund driver kommunikationsbyrån Anna Katarina Berglund Marknadsförare med  verksamhet inom marknadsanalys, kommunikationsplanering och utbildning av mediesäljare och marknadschefer.

Pia Boson driver Bosons Byrå - mediebyrå och rådgivning inom marknadskommunikation med ett hållbart perspektiv. Erbjuder bra beslutsunderlag, kvalificerad kommunikationsplanering och skräddarsydd medieutbildning. Är också initiativtagare till Firma Uno - roligt för soloföretagare.