Piab AB

piGRIP® sugkopp finns nu med integrerat COAX® cartridge

Press Release   •   Jun 03, 2013 15:02 CEST

Piab lanserar nu COAX® in piGRIP®, en decentraliserad vakuumpump integrerad i piGRIP®-programmet.

Den kombinerade lösningen av ett COAX® in piGRIP®-fäste och en piGRIP®-sugkopp kan enkelt konfigureras i piGRIP®-konfiguratorn. Enheten ger den snabbaste responstid och bästa energieffektvitet jämfört med andra lösningar.

COAX® in piGRIP® är optimal för mycket krävande vakuumapplikationer (läckande material och/eller höga hastigheter) när mindre delar/objekt ska flyttas. Några exempel är säckhantering, påsöppning och hantering eller palletering av små lådor. Enheten finns också tillgänglig som separat artikel som kan monteras på andra sugkoppar än piGRIP®.

Piab grundades 1951 och har tagit fram innovativa lösningar som förbättrar energieffektiviteten, produktiviteten och arbetsmiljön hos vakuumanvändare runt om i världen.
Som en tillförlitlig partner till många av världens ledande tillverkare utvecklar och tillverkar Piab en komplett uppsättning av vakuumpumpar, vakuumtillbehör, vakuumtransportörer och sugkoppar för ett stort antal processer inom automatiserad materialhantering och fabriksautomatisering.
Piab använder COAX®, en helt ny dimension inom vakuumtekniken, i många av sina ursprungliga produkter och lösningar. COAX® cartridge är mindre, energieffektivare och tillförlitligare än konventionella ejektorer, och kan integreras direkt i maskinerna. Detta möjliggör konstruktion av ett flexibelt modulärt vakuumsystem.
Piab har en världsomspännande organisation med dotterföretag och distributörer i fler än 50 länder, med huvudkontor i Sverige.