Sweden Sportspilates AB

Pilates Boot Camp Uppsala

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2013 08:30 CEST

Under många år har vi som jobbat med pilates i Sverige känt oss lite ensamma och varit tvungna att resa till London och New York för vår egen träning. Kanske inte ett tungt ok att bära, kan man tänka sig, men behovet av en svensk gemenskap har varit stort.

Sweden Sportspilates bjuder in till Pilates Boot Camp i Uppsala.

I Sverige har det vart tunnsått med pilateskonvent och konferenser. Sedan några år har vi börjat se pilatesutbildningar i landet. Än så länge har de flesta svenskar inte sett pilatesmaskinerna. På Boot Camp kommer man att få lära sig att träna på samtlig utrustning. Lagom till Pilates Boot Camp kommer det även finnas en möjlighet att köpa utrustning via Bremen, Tyskland istället för att som tidigare beställa från New York.

Är då detta konvent enbart för muskulösa och hängivna Pilates-Addicts? Nejdå! Alla är så välkommna! Gemensamt för deltagarna är ett intresse för att lära sig mer om pilatesträning för egen skull eller i sitt yrkesutövande. Vissa är med alla dagar, andra kommer in för ett lunchpass. Och andra kommer för gemenskapen.

Pilates Boot Camp, en gemensam mötesplats i Uppsala. Såväl vi på Sweden Sportspilates, som våra vänner på Fyrishov hoppas att eventet ska vara välbesökt, uppskattat och årligen återkommande.

Sweden Sportspilates AB grundades 2011 och är Sveriges snabbast växande Pilatesstudio.

Verksamheten bedrivs i de anrika lokalerna, Svettishuset, i centrala Uppsala

Sweden Sportspilates AB har som mål att etablera ett centrum för traditionell Pilates i Skandinavien, med träning och utbildning.Personalen är akademiskt utbildade och verksamheten bedrivs med ett naturvetenskapligt och salutogeniskt perspektiv, i fas med modern forskning.