Ving Sverige AB

Piloter flyger rosa i oktober

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2016 14:58 CEST

Piloterna på Vings flygbolag, Thomas Cook Airlines Scandinavia, byter ut guldränderna på axelklaffarna till rosa streck under hela oktober. Detta sker i samband med kampanjen FlyPink som vill uppmärksamma bröstcancer under oktober månad samtidigt som den internationella Rosa bandet-kampanjen går runt om i världen.

Bakom idén till FlyPink står piloterna i de australiensiska flygbolagen Quantas och Cathay Pacific. Thomas Cook Airlines Scandinavia med sina cirka 230 piloter är det första flygbolaget i Europa som deltar i kampanjen. Även systerbolagen Condor i Tyskland och Thomas Cook Airlines i England och Belgien deltar. Sammanlagt kommer omkring 2 000 pilotaxlar att prydas av rosa ränder under oktober.

Piloterna köper själva de rosa ränderna och överskottet går till Rosa Bandet-kampanjen.

För mer information:
Kontakta informationschef Torben Andersen på Thomas Cook Airlines Scandinavia, Torben.Andersen@thomascook.dk

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.