Pineberry AB

Pineberry utsedd till Gasellföretag 2012

Pressmeddelande   •   Sep 27, 2012 14:04 CEST

Pineberry, ett av Sveriges ledande företag med inriktning på sökmotormarknadsföring och webbutveckling, har blivit utsedda till Gasellföretag 2012.  Årligen utses färre än 0,5 av Sveriges aktiebolag till gaseller och nu sällar sig Pineberry till denna exklusiva skara.

”Utan våra fantastiska medarbetare, kunder och samarbetspartners hade detta inte varit möjligt. Både vår bransch och Pineberry har stor utvecklingspotential de närmast åren och med denna utmärkelse i ryggen är vi extra stärkta för framtiden.” säger Michael Wahlgren, VD och grundare av Pineberry

Utmärkelsen grundar sig på flertalet kriterier och de senaste fyra årens årsredovisningar. Mellan 2008 och 2011 har Pineberry ökat sin omsättning med hela 132 % till 15,1 miljoner 2011.  Bolaget fortsätter att växa och förväntas öka omsättningen med cirka 20 % under 2012, vilket skulle innebära att Pineberry blir Gasellföretag även 2013.

”Det är en fantastiskt hedrande utmärkelse, ett bevis på att vårt hårda arbete under dessa år resulterat i ett riktigt bra resultat. När vi startade Pineberry hade vi en tydlig vision om hur vi ville växa och utvecklas och nu fem år senare kan vi konstatera att vi har kommit en bra bit på väg. ” säger Stefan Mahlstein, styrelseordförande och grundare av Pineberry.

Om DI Gasell
Dagens Industri delar årligen ut Gasellpris till Sveriges snabbast växande företag. För att utses till Gasell måste ett företags fyra senaste årsredovisningar uppfylla följande kriterier:

- en omsättning som överstiger 10 Mkr
- minst tio anställda
- minst fördubblat sin omsättning, om man jämför det första och det senaste räkenskapsåret
- ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren
- ett samlat rörelseresultat för de fyra räkenskapsåren som är positivt
- i allt väsentligt vuxit organiskt, inte genom förvärv eller fusioner
- sunda finanser

Läs mer om DI Gasell

Om Pineberry
Pineberry är ett av Sveriges ledande företag inom sökmotormarknadsföring och webbutveckling. Sedan starten 2007 har vi hjälpt hundratals kunder att öka sin synlighet i sökmotorerna och på webben. Vår framgång kommer från ett ständigt fokus på våra kunder och deras behov.

För mer information kontakta Michael Wahlgren på michael.wahlgren@Pineberry.com eller ring 0709-961221

www.pineberry.com