Kulturdirekt

Pinocchio och guldbollen- ny barnföreställning på Teater Sláva

Pressmeddelande   •   Mar 29, 2012 10:04 CEST

Pinocchio är den välkända berättelsen om träbiten som får liv. Konst som skapar liv. Pinocchio blir dock inte någon "riktig" pojke innan han har gått igenom livets hårda skola. Hans nyfikna äventyrslust leder honom in i situationer han inte alltid klarar av att ta sig ur. Får han till slut den eftertraktade guldbollen? Blir han till slut en "riktig" pojke?

Teater Slávas nya föreställning riktar sig till alla mellan 7 - 95. Sex starka aktörer spelar sig igenom Pinocchios äventyr med hjälp av lite trä, krita och en alldeles lysande guldboll.

Regi och bearbetning: Tom Fjordefalk
Scenografi: Daniel Rudholm

Medverkande: Maria af Klintberg, Lova Eriksson, Elin Tisell, Viktoria Siwek, Lars Brink och Daniel Reid

PREMIÄR 29e APRIL 2012 kl. 14:00

‘Pinocchio och guldbollen’ ‘är Teater Slávas bidrag till debatten om uppfostran. Vem äger bildningsfrågan? Ingen borde ha ensamrätt på att bestämma hur våra barn ska fostras.

Vill ni recensera föreställningen, skriva en fördjupningsartikel eller boka pressbiljetter till föreställningen? Kontakta producenten: sonia@teaterslava.org eller 08 551 705 17.

Om Kulturdirekt
Kulturdirekt samlar Stockholms fria kulturliv på webben och i Kulturhuset vid Sergels torg. Som medlemsförening är vårt primära syfte är att underlätta mötet mellan Stockholms läns kulturarrangörer och kulturkonsumenter. Vi är det fria kulturlivets demokratiska plattform där alla medlemmar, på lika villkor, ska ha möjlighet att exponeras i ett relevant och kvalitativt forum.