Piratpartiet

Piratpartiet anordnade medieträningshelg i Mölndal

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2015 05:00 CET

Under helgen samlades piratpartister från hela landet i Mölndal för en utbildningshelg med fokus på kommunikation med journalister och media i stort. Under helgen fick deltagarna bland annat öva på att intervjuas och att skriva debattartiklar.

"Våra frågor har inte blivit mindre viktiga sedan vi hade som flest väljare 2009, men vi har varit dåliga på att berätta om vår politik", sade Troed Sångberg, partiets pressekreterare och ansvarig för medieträningen. "Allt fler partier vill utöka den massövervakning som infördes med bland annat FRA-lagen, trots att vi med facit i hand kan säga att den här metoden inte bara är människorättsvidrig utan dessutom helt ineffektiv."

Partiet, som är i en förnyelseprocess med nya stadgar och en ny grafisk manual, satsar nu på att bli bättre på att synliggöra sina frågor inför valåren 2018 och 2019.

Om Piratpartiet

Piratpartiet är ett svenskt, politiskt parti som grundades 2006. Partiet har sedan starten fokuserat på integritet, kultur och kunskap och svarar på de nya frågor som de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

Idag finns det aktiva Piratpartiet i över 50 länder runtom i världen, med folkvalda representanter i EU-parlamentet, i isländska riksdagen, på delstatsnivå i Tyskland och på lokal nivå i Österrike, Kroatien, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Island, Nederländerna, Spanien och Schweiz.

Troed Sångberg, pressekreterare och medieträningsansvarig
troed.sangberg@piratpartiet.se