Piratpartiet

Piratpartiet har utsett Andreas Hedström till ny Narkotikapolitisk talesperson

Pressmeddelande   •   Jan 03, 2019 14:47 CET

Andreas Hedström, 48, Verksamhetsansvarig på Brukarföreningen i Stockholm och en av de mest framstående profilerna inom brukarrörelsen kommer från och med nu att ta över frågan efter Johan Svensson.

“Det nu dags att ta klivet in i politiken på riktigt och bidra till förändringen som behövs. Till skillnad från många andra som debatterar frågan så har jag levt i konsekvenserna av svensk narkotikapolitik och sett hur den fungerar i realiteten. Nu är jag Piraten som ska reformera narkotikapolitiken” - Andreas Hedström

Hedström är aktiv inom Hälso- och Sjukvårds Förvaltningen/Psykiatrienhetens Brukarråd, Stockholms läns Landstings Brukarråd, samt ett flertal andra råd och referensgrupper inom Stockholm Stad. Han har över 20 års erfarenhet inom LSS-Dagverksamheter Autism/Asperger-spektrat med miljöterapeutiska metoder.

“Jag är oerhört glad att vi har fått möjligheten att ha en person med så pass unik kompetens som narkotikapolitisk talesperson, Hedström kommer att stärka vår position med sitt perspektiv.” - Magnus Andersson, partiledare

Tidigare talesperson Johan Svensson har valt att kliva tillbaka för att kunna fokusera på nya uppgifter, men kommer att vara kvar som sakpolitiskt expert och stötta Andreas Hedström i hans framtida arbete.

Om Piratpartiet

Piratpartiet är ett svenskt, politiskt parti som grundades 2006. Partiet har sedan starten fokuserat på integritet, kultur och kunskap och svarar på de nya frågor som de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

Idag finns det aktiva Piratpartiet i över 50 länder runtom i världen, med folkvalda representanter i EU-parlamentet, i isländska riksdagen, på delstatsnivå i Tyskland och på lokal nivå i Österrike, Kroatien, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Island, Nederländerna, Spanien och Schweiz.

Magnus Andersson, partiledare
partiledare@piratpartiet.se - 070 575 74 78