Piratpartiet

Piratpartiet presenterar nytt informationsmaterial

Pressmeddelande   •   Jul 07, 2016 13:02 CEST

Piratpartiet har i dagarna lanserat sitt nya informationsmaterial i Visby under Almedalsveckan. Materialet är partiets största satsning sedan kampanjandet inför riksdagsvalet 2014.

"Vi genomgår nu en stor renodlingsprocess", säger Piratpartiets partisekreterare Anton Nordenfur. "Vi behöver bli tydligare med vilka frågor som är viktigast för oss, och varför du som medborgare borde bry dig. Frågor som teknikoptimism, kultur och integritet framgår väldigt tydligt i det här nya materialet."

Materialet består av fyra affischer, en folder och en flyer, och introducerades på Piratpartiets medlemsträff under Almedalsveckan, där det bemöttes av överväldigande positiv respons.

För mer information och bilder på materialet, besök piratpartiet.se.

Om Piratpartiet

Piratpartiet är ett svenskt, politiskt parti som grundades 2006. Partiet har sedan starten fokuserat på integritet, kultur och kunskap och svarar på de nya frågor som de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

Idag finns det aktiva Piratpartiet i över 50 länder runtom i världen, med folkvalda representanter i EU-parlamentet, i isländska riksdagen, på delstatsnivå i Tyskland och på lokal nivå i Österrike, Kroatien, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Island, Nederländerna, Spanien och Schweiz.

Anton Nordenfur, partisekreterare
anton@piratpartiet.se - 076 314 99 82