Piratpartiet

Piratpartiet Skåne håller valvaka i Lund

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 13:50 CEST

Piratpartiet anordnar valvaka i Lund för medlemmar och supporters från hela Skåne. Med segervittring efter tillväxten från 1.3% i opinionen i februari till 3.9% i fredags tänker piraterna invänta valresultatet på Stamstället i Lund med förhoppning om fortsatt förtroende från folket.

Med på plats finns partiets femtenamn på eu-valsedeln, Mattias Bjärnemalm, som de senaste två åren har jobbat åt partiet i Bryssel och som under våren koordinerat partiets valrörelse i Skåne.

- Jag är väldigt optimistisk till att det kommer gå bra för Piratpartiet i valet med tanke på hur stort engagemang jag sett i valrörelsen bland våra aktiva, säger Mattias och tillägger: och jag är väldigt spänd på att få se resultatet från Tyskland och Tjeckien där våra systerpartier väntas ta mandat. Tillsammans kommer vi kunna sätta ännu mer press på parlamentet de kommande fem åren om att föra en proggressiv integritets- och internetpolitik.

Valvakan drar igång klockan 19, och journalister som vill titta förbi ombeds kontakta pressansvarig Björn Flintberg.

Mattias Bjärnemalm
Valsamordnare i Skåne
mattias.bjarnemalm@piratpartiet.se

Björn Flintberg
Pressansvarig för valvakan
bjorn.flintberg@piratpartiet.se

Om Piratpartiet
Piratpartiet
 är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.