Piratpartiet

Piratpartiets EU-parlamentariker besöker Norrköping

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2014 10:52 CEST

EU-valrörelsen är i full gång inför EU-valet 25 maj. Förtidsröstningen har redan öppnat. Nu kommer Piratpartiets två EU-parlamentariker att besöka Norrköping. Även Piratpartiets partiledare kommer att avlägga ett besök i staden.

Måndag 12 maj kl. 12:00: EU-parlamentariker Christian Engström
Tisdag 13 maj kl. 13:00: Partiledare Anna Troberg
Måndag 19 maj kl. 16:00: EU-parlamentariker Amelia Andersdotter

Plats: Piratpartiets valstuga mellan galleriorna Domino och Linden.

- Det är ett erkännande att våra EU-parlamentariker har uppmärksammat den febrila aktivitet Piratpartiet har i Norrköping, så att de prioriterar att komma hit på besök, säger Torbjörn Wester, ordförande för Piratpartiet i Norrköping. De har gjort ett fantastiskt arbete i Bryssel och nu ska vi se till att få dem omvalda.

Mer information om Piratpartiets EU-valrörelse, bl.a. information om vad partiet har åstadkommit i EU samt valmanifestet inför detta EU-val, återfinns på euval2014.piratpartiet.se.

(Bild: Christian Engström och Amelia Andersdotter. Fotograf behöver ej anges.)

Torbjörn Wester
Ordförande Piratpartiet Norrköping
torbjorn.wester@piratpartiet.se
+ 46 (0)72-325 56 78

Anna Troberg
Partiledare
anna.troberg@piratpartiet.se

Christian Engström
Europaparlamentariker
christian.engstroem@europarl.europa.eu

Amelia Andersdotter
Europaparlamentariker
amelia.andersdotter@europarl.europa.eu

Om Piratpartiet
Piratpartiet
 är Sveriges mest framtidsinriktade politiska parti. Partiet har sedan starten 2006 fokuserat på integritet, kultur och kunskap, och svarar på de frågor de gamla partierna ännu inte förstått att de måste ställa.

I Europaparlamentsvalet 2009 fick Piratpartiet 7,1% av rösterna, vilket gav partiet två parlamentsplatser. Piratpartiet är en del av en växande rörelse med systerpartier runt om i Europa och världen. Flera av dessa har folkvalda representanter på lokal och regional nivå.