MySupplies.se c/o AffärsIT i Skandinavien AB

Pizzerior som börjar handla på nätet erbjuds fördelar!

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2010 10:11 CEST

E-handeln MySupplies.se ger i och med ett samarbete med pizza- och restaurangnätverken Onlinepizza och Mat24.se möjligheten för anslutna pizzerior och restauranger att handla kassaförbrukning till låga priser direkt på nätet.

Med hjälp av tjänsten OnlinePizza.se har restauranger, främst pizzerior, kunnat öka sin försäljning genom marknadsföring på nätet samt att kunna erbjuda ett enklare sätt för kunden att beställa hem restaurangens mat. I dagsläget finns omkring 460 pizzerior anslutna och en liknande lösning för övriga restauranger finns tillgänglig på Mat24.se.

Nu utökas pizzanätverket genom att låta pizzeriorna beställa diverse produkter som de har användning av dagligen. Bland dessa finns t.ex. kassarullar till maskinen där beställningarna från nätet printas ut, vilka levereras med hjälp av webbshopen MySupplies.se.

I och med samarbetet får också pizzabagarna som annars kan ha svårt att lägga beställning under kontorstid möjlighet att lägga in sina beställningar dygnet runt, t.ex. kvällar och helger. Pizzerior hör generellt sett inte till den grupp som frekvent beställer över nätet, så det vore ganska banbrytande om de efter att ha använt tjänsten får mersmak och börjar beställa även andra produkter via nätet.

Om OnlinePizza.se
OnlinePizza.se grundades i Linköping 2005 som Sveriges första internettjänst för beställning utav hemleverans av mat och dryck. Idag är tjänsten rikstäckande med sina 460 ansluta restauranger och finns även internationellt sedan 2009. På OnlinePizza.se kan kunder betala sin mat direkt på Internet och därefter invänta levererans. Främst levereras pizza, kebab, falafel och sallader. Mer information finner du på onlinepizza.se.

Restauranger som är intresserade av tjänsten kan kontakta Onlinepizza på: kontakt@onlinepizza.se.

Om MySupplies.se
På MySupplies.se kan företag enkelt handla sina förbrukningsartiklar till kassan direkt via nätet. Kvittorullar och etiketter är det som efterfrågas mest och kunder hittar aktuell produkt genom att söka på t.ex. sin skrivare i en lättnavigerad guide. Kunderna återfinns inom segmenten butiker, restauranger, frisör- och skönhetssalonger, receptioner, vårdmottagningar m.m. Hemsida inklusive webbshop har funnits i drygt två år och drivs av företaget AffärsIT i Skandinavien AB som bl.a. sålt kassalösningar på nätet sedan 2004.

Andra företag som är i behov av kassaförbrukning kan bli kunder och beställda direkt på www.mysupplies.se.

Kontaktperson, MySupplies:
Johanna Berglin, info@mysupplies.se alt. tel. 08-613 70 08.