Pjama AB

Pjama är en av finalisterna till Malmö näringslivsgala - Life Science

Press Release   •   Dec 15, 2015 22:38 CET

Pjama är enkla att maskintvätta och är därför ett miljövänligt alternativ till engångsprodukter.

Pjama är en enkel, diskret och miljövänlig lösning på problemet kring sängvätning.

Pjama är gjord i ett bekvämt och säkert material som andas och samtidigt inte släpper igenom vätska. De är lika sköna att ha på sig som vilken annan pyjamasbyxa som helst, samtidigt som den håller vätan från sängen. Man kan alltid känna sig säker på att en enkel och diskret lösning finns om olyckan är framme.

Pjama botar inte sängvätning. Byxorna är ett bra komplement till behandling eftersom de kan hjälpa barnet att vakna när det märker att kisset stannat i byxan.

Pjama AB grundades 2013 med iden att göra det lättare för barn att sova över hos kompisar och att kunna vara i aktiviteter med skolan eller fritidsaktivitet fastän man är sängvätare.

Vi som arbetar med att utveckla och ge Pjama en god väg ut på marknaden är Torbjörn Gärdenfors och Maria Germundson. Tillsammans bildar vi ett stark team med våra erfarenheter och kunskaper. Att kunna ge ett barn en möjlighet till att vara med, eller som vuxen kunna åka iväg och bo på hotell är en väldigt tacksam uppgift.

Pjama AB är ett företag som kommer att synas i framtiden, vi har vårt mål uppsatt och vi ska bli stora.