Humbly

Plakat vann miljonupphandlingen om Umeå universitet

Pressmeddelande   •   Mar 01, 2012 12:12 CET

Plakat kommer bland annat att arbeta med universitetets rekryteringskampanjer, utvecklingen av universitetets webbplatser och fungera som rådgivare inom sociala medier. Även Uminova Innovation, som Plakat ska hjälpa med allt från trycksaker till sociala medier, Biotech Umeå och Infotech Umeå omfattas av avtalet med Umeå universitet.

– Fantastiskt roligt, säger Peter Juneblad. Universitetet är en motor i Umeås utveckling och vi har länge känt att vår kompetens skulle passa bra för dem. Många av oss har både jobbat och pluggat där, så det är lite av ett drömuppdrag för oss. Universitetet har en tradition av framgångsrik kommunikation och har bland annat genomfört ett flertal lyckade rekryteringskampanjer. Vi ska se till att förvalta och utveckla det arvet.

– Vi ser fram emot att jobba med Plakat, säger Ulrika Frick Lang, kommunikationschef på Umeå universitet. De har visat en mycket hög kreativ höjd i sitt anbud och en genuin vilja att bidra till vår utveckling. Sedan är det givetvis roligt att vi får jobba med en resursstark och lokal samarbetspartner.

Plakat AB startades 1994. Finns i Umeå men har kunder runt om i Sverige. Bolaget har idag 23 anställda och omsatte senaste räkenskapsåret 25 miljoner.

För mer information, kontakta:
Peter Juneblad, vd Plakat, 070-225 72 15, peter@plakat.se
Ulrika Frick Lang, kommunikationschef Umeå universitet, 070-615 64 90, ulrika.fricklangadm.umu.se

Vi skapar mönsterbrytande kommunikation som hjälper dig att nå framgång. Det gör vi genom att kombinera strategi och fantasi, det vill säga att först peka ut den klokaste vägen framåt och att sedan forma den kreativa idé som tar dig dit. Idén förmedlar vi via ett eller flera av våra fyra spetsområden: digitalt, design, PR och reklam. Vi är i dag 23 medarbetare, finns i Umeå och har kunder runt hela landet.

www.plakat.se

twitter.com/plakatbevakar