PlanB Consulting AB

Plan B samarbetar med Sigma i nytt danskt bolag

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2008 08:00 CEST

Konsultföretaget Plan B Consulting AB i Malmö köper in sig i danska konsultföretaget Sigma Connector A/S. Det är resultatet av ett samarbete mellan Sigma iMål Projektledning AB, som levererar projekledningskompetens och Plan B Consulting AB som leder företag och organisationer genom förändringar.

Tillsammans med iMål och Connector breddar den nya Plan B-koncernen sitt erbjudande, inte bara geografiskt utan även kompetensmässigt.

- Vi är ledande inom förändringsledning i regionen. Plan B kan nu även erbjuda operativ styrka och effektivitet genom projektledning och utbildning av projektledare, säger Ingela Sjölund som blir VD i Plan B A/S.

- Det är något som de kunskapsintensiva verksamheterna i regionen förtjänar och efterfrågar, menar hon.

- Samarbetet med Sigma AB och dess dotterbolag SigmaiMål är mycket konkurrenskraftigt. Sigma har förstått att IT/IS inte bara är stödsystem och komplement utan i högsta grad affärsdrivande, säger Ingela Sjölund. Tillsammans erbjuder vi processer och projekt i hela systemet mellan strategi och verklighet.

Kunderna kan nu av en och samma leverantör köpa all den kompetens som krävs för att verksamheter ska leverera resultat när strategiarbetet är gjort.

- Plan B står för det naturliga tillståndet när strategier möter verkligheten. Oftast får man ta en något annorlunda väg än man tänkt sig. Verkligheten är för komplex och kräver processförståelse i hela systemet. Det vet kunderna och efterfrågar samarbetspartners som tjänsteutvecklar med kundens egen kunskap som grund, expanderar ledarskapet och involverar medarbetarna så att resultaten verkligen infinner sig förklarar Ingela Sjölund vars svenska bolag femdubblat sin omsättning bara i år.

- Våra kunder kan räkna hem investeringen, säger Ingela Sjölund.

Connector A/S, ägs idag av Sigma-koncernen och bolaget kommer att byta namn till Plan B A/S. Plan B Se, Plan B Dk och Sigma iMål har idag tillsammans 55 st anställda som erbjuder kunder i Öresundsregionen tjänster inom förändrings- och projektledning.

Ingela Sjölund, Plan B Consulting AB
ingela@planb.se