Svenska Mässkonsult Nord

Planerna för Vårmässan i Sundsvalls 30-årsjubileum i full gång

Pressmeddelande   •   Feb 02, 2016 10:39 CET

2016 fyller Sundsvalls Vårmässa trettio år, så det är ett evenemang med fina anor och starka traditioner. Sundsvalls Vårmässa är avslutet på vintern – efter Vårmässan är det vår och sommar! På mässan kan du se många av årets nyheter från en bred rad utställare. Mycket på mässan har en tydlig vår/sommarprägel, men det brukar även finnas möjlighet att fynda så kallade eftersäsongsvaror.

Mässan genomförs under tre dagar (fredag till söndag) och den besöks av normalt av cirka 15 000 besökare. Cirka 150 företag och föreningar ställer ut på mässan.

Sundsvalls Vårmässa en bred varumässa, där du i princip hittar utställare och försäljningsställen från de flesta branscher och nischer. En skön mix av företagsutställare, marknadsförsäljning, aktiviteter och underhållning – för hela familjen – nästan allt under tak.

Nyheter 2016

Kommande år firar mässan 30 år och det kommer givetvis att märkas. Mässan kommer återigen att genomföras i Nordichallen, som nu är färdigrenoverad.

Vi planerar för fullt mot detta jubileumsår och uppdaterar sidan efter hand som nästa års mässa växer fram.

Svenska Mässkonsult Nords grundpelare är – och har alltid varit – den egna varumässan Exponorr i Östersund.

Genom åren har företaget utvecklats och växt. Idag har företaget ett flertal egna produkter och antalet samarbetspartners och uppdragsgivare växer årligen. Svenska Mässkonsult Nord AB har sitt säte i Östersund, vars normala arbetsområde breder ut sig mellan Åre – Östersund – Sundsvall. Men, ibland så hittar ni dem i Vemdalen, Örnsköldsvik eller i München…

Svenska Mässkonsult Nord arrangerar egna mässor eller utgör samarbetspartner i andras mässor och event