Planka.nu

Pressmeddelande   •   Feb 07, 2010 17:10 CET

Stockholm 100207

Planka.nu större än riksdagspartierna

Planka.nu, som arbetar för nolltaxa i kollektivtrafiken och organiserar resenärernas avgiftsstrejk, har nu passerat 10.000 fans på Facebook. Det är fler fans än vad alla riksdagspartier har tillsammans!

-Det sänder en tydlig signal till politikerna inför årets val att den nya generationen vill kunna resa och röra på sig utan att det ska behöva sabba privatekonomin eller miljön, säger Anna Nygård, aktiv i Planka.nu.

Planka.nu, som grundades 2001, jobbar ihärdigt för att lyfta frågan om nolltaxa på alla arenor, oavsett om det är via traditionell opinionsbildning eller via nya sociala medier.

-Vi lyckas mobilisera människor eftersom frågan om avgiftsfri kollektivtrafik är något som är relevant för så många. Vi lovar dock att hålla en gratis föreläsning om hur man jobbar med sociala medier för alla riksdagspartier som lovar att driva frågan om nolltaxa i kollektivtrafiken, säger Anna Nygård.

Presskontakt: Mikael Johansson 070-233 99 27

Loggor och pressbilder: http://planka.nu/press/loggor-och-pressbilder

Pressmeddelandet som pdf: http://korta.nu/plankastorreanriksdagspartierna

Pressarkiv: http://www.planka.nu/press/pressmeddelanden

Plankas Facebook-sida: www.facebook.com/planka.nu

Om Planka.nu
Planka.nu är ett nätverk av regionala kampanjer som arbetar lokalt för avgiftsfri kollektivtrafik. Idag finns vi i Stockholms län, Göteborgsområdet, Skåne och i Östergötlands län. Vi har också en finsk och en norsk systerorganisation som är en del av samarbetet.
Vi kämpar med fokus på kollektivtrafikanterna och kollektivtrafikarbetarna, vilka vi anser är de som ska bestämma över kollektivtrafiken och uppmanar till avgiftsstrejk och kollektiv kamp för nolltaxa.
Planka.nu har en platt organisering och vi arbetar helt ideellt. Verksamheten finansieras helt och hållet genom våra lokala p-kassor.
Plankakassan, eller p-kassan, är en bötesfond för plankare. Som medlem får du de tilläggsavgifter (böter) du fått av kontrollanter när du plankat betalda av kassan.

Planka.nu arbetar för nolltaxa i kollektivtrafiken och organiserar avgiftsstrejkande kollektivtrafikanter i p-kassan, en bötesfond där medlemmarna betalar varandras böter.

www.planka.nu
sthlm@planka.com