Eskilstuna Logistik och Etablering AB

Plantaget placerar lager i Eskilstuna

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 15:23 CET

Plantaget har beslutat att placera sitt lager för Sverige och Finland i Eskilstuna. Lagret som omfattar 12 000 kvm hanteras av DHL och försörjer 35 svenska och 10 finska Plantagenbutiker.

DHL:s platschef Lars-Eric Blomberg säger till Eskilstuna-Kuriren att "utbyggnaden av kombiterminalen i Eskilstuna har inneburit att Eskilstunas position som attraktiv logistikort förstärkts".

Eskilstuna+Strängnäs Logistik
Eskilstuna+Strängnäs Logistiks roll är att utveckla en effektiv logistikverksamhet för transporter och lagerhållning av varor från/till Stockholm-Mälardalen och norra Europa. Eskilstuna-Strängnäs har ett strategiskt läge med utbyggd infrastruktur, stort nätverk av logistikföretag och exploaterbar mark i direkt anslutning till järnväg, motorväg och flyg.
En utveckling som drivs tillsammans med företag och organisationer som DHL, Fluckinger Transport, Göteborgs Hamn, H&M, Lidl, Meca, Mekonomen, Mälarhamnar, M4, Skanlog, Stockholm Business Alliance, TGOJ Transport Volvo CE med flera i samverkan med Eskilstuna och Strängnäs kommun.

Mer information:
www.eskilstuna-strangnaslogistik.se