Plantronics

Plantronics lanserar intelligent Bluetooth-headset för smartphones

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 09:38 CEST

M100 är den första i en serie av intelligenta trådlösa headset från Plantronics. Headsetet är utformat för smartphone-användare som uppskattar frihet och effektivitet i arbetet utan att behöva kompromissa med kvalitet, design eller komfort.

Nya Plantronics M100 är anpassad för användare på språng och kan användas tillsammans med alla enheter utrustade med Bluetooth. iPhone-användare kan även övervaka headsetets batterinivå via telefonens display. I andra enheter ger headsetet själv besked om hur mycket batteritid som återstår. Volymen justeras automatiskt av M100 när användaren rör sig i en miljö med varierande ljudnivå.

– Plantronics M100 är ett kraftfullt verktyg för de användare som är vana att göra flera saker samtidigt, även på språng. Headsetet utmärker sig i både ljud, komfort, funktion och användarvänlighet, vilket alla är viktiga faktorer för denna kategori av kunder. Med en design och teknik som är anpassad för dagens höghastighetsvärld är M100 otroligt intuitiv att använda samtidigt som det både låter och känns naturligt. Det gör M100 till ett perfekt komplement för den senaste generationens smartphones, säger Tord Nybleus, Nordic Sales Manager för Plantronics.

Headsetet kombinerar dubbla mikrofoner, reducering av vindbrus och digital signalbehandling (DSP) som reducerar bakgrundsljud. Headsetet reglerar ljudnivån i förhållande till omgivningen samt visar status för anslutning och tystfunktion. Vikten på endast 9 gram gör att M100 utöver avancerad teknik även erbjuder komfort.
M100 har upp till sex timmars taltid och 10 dagars standbytid. Med den smarta multipoint-tekniken kan headsetet vara anslutet till två Bluetooth-enheter samtidigt. En USB-halsrem medföljer så att användaren alltid kan ha headsetet inom räckhåll i väntan på nästa samtal. Silikonöronkuddar i tre olika storlekar ingår och M100 levereras självklart i en miljövänlig förpackning.

Pris och Tillgänglighet
Plantronics M100 är tillgänglig i Sverige från mitten av september. Rekommenderat cirkapris är 695 kronor inklusive moms.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Tord Nybleus, Nordisk försäljningschef, Plantronics
Mobil: 070-590 04 12; e-post: tord.nybleus@plantronics.com

Om Plantronics
Plantronics är en av världens ledande tillverkare av kommunikationstillbehör för både professionella och privata segment. Med Unified Communications lösningar och designmedvetna Bluetooth headset levererar Plantronics en unik ljudupplevelse och en kvalitet som speglar 50 år erfarenhet av innovation och konsumentengagemang. Plantronics lösningar har nu spritt sig bland världens mest framstående företag och är den främsta leverantören av headset till flygkontrolltorn och callcenters. För mer info www.plantronics.com.