Plantronics

Plantronics lanserar trådlös högtalare för bilen

Pressmeddelande   •   Nov 05, 2010 08:56 CET

Plantronics K100 är utvecklad för att enkelt kunna genomföra handsfree-samtal via Bluetooth medan användaren kör bil. Högtalarenheten strömmar även trådlöst musik och GPS navigation från mobiltelefonen direkt till bilstereon eller enhetens inbyggda högtalare.

Plantronics K100 är enkel att konfigurera och använda för att ta emot samtal och musik trådlöst från din mobil. Enheten kan strömma musik från alla musiktjänster i din mobiltelefon. Den inbyggda högtalaren har även en smart röstfunktion som kontinuerligt anger status för batterinivå, mute och anslutningsstatus. Högtalarens stora knappar låter användaren enkelt styra volym och andra funktioner och samtidigt koncentrera sig på körningen. K100 har även en praktisk billaddare som man enkelt kan koppla till bilens cigarrettändaruttag.

– Utvecklingen av K100 är baserad på mångårig erfarenhet av att utveckla ljudprodukter och Bluetooth-teknik med höga kvalitetsnormer för ljud och funktionalitet. Med K100, möter vi användarnas krav på kompatibla mobilprodukter som stödjer ett hektiskt liv på språng och ger frihet för multitasking, säger Tord Nybleus, nordisk försäljningschef för Plantronics.

Plantronics K100 är utrustad med dubbla mikrofoner och DSP-teknik som håller användarens röst skarp och tydlig och begränsar omgivande buller. Även teknik för ekosläckning förbättrar ljudet på båda sidor av samtalet. Plantronics nya högtalartelefon har en enkel, elegant design med en robust klämma på baksidan, vilket håller enheten säkert på plats när den är monterad på bilens solskydd. K100 ger upp till 17 timmars taltid och upp till 15 dagar standby-tid på en enda laddning.

Högupplösta bilder: http://korta.nu/Plantronics_K100

Pris och tillgänglighet
Plantronics K100 finns tillgänglig från mitten av november och har det rekommenderade cirkapriset 695 kronor.

För ytterligare upplysningar och kontakt
Test av Plantronics produkter för journalister vänligen kontakta:
plantronics@bitepr.se

För ytterligare information vänligen kontakta:
Tord Nybleus, Nordisk försäljningschef, Plantronics
Mobil: 070-590 04 12; e-post: tord.nybleus@plantronics.com

Om Plantronics

Plantronics är en av världens ledande tillverkare av kommunikationstillbehör för både professionella och privata segment. Med Unified Communications lösningar och designmedvetna Bluetooth headset levererar Plantronics en unik ljudupplevelse och en kvalitet som speglar 50 år erfarenhet av innovation och konsumentengagemang. Plantronics lösningar har nu spritt sig bland världens mest framstående företag och är den främsta leverantören av headset till flygkontrolltorn och callcenters. För mer info www.plantronics.com.