Universal Music Sweden

Platina, Film- och Turnépremiär för Håkan Hellström

Pressmeddelande   •   Jun 19, 2013 09:03 CEST

Två månader har nu gått sen Håkan Hellström släppte sitt sjätte studioalbum, Det kommer aldrig vara över för mig på Stranded Rekords. Albumet har blivit en omedelbar succé och har sedan det släpptes varit ett av de mest streamade albumen i Sverige. Nu har både albumet och singeln med samma namn passerat gränsen för Platina.

Hellström inledde precis sin sommarturné, första spelningen gick av stapeln i hemstaden Göteborg den 8 juni. Där Håkan och band intog Slottsskogsvallens scen inför 23.000 extatiska fans.

Sagt om turnépremiären:

-Får musik vara så bra? Är det verkligen till­åtet? – Aftonbladet

-1985 knäckte en arbetarkille från New Jersey läktaren på Ullevi. I går utlöste en tjomme från Frölunda nästan en jordbävning på Slottskogsvallen.- Expressen

Folkfest, kärlek och glädje med en av våra allra främsta poeter. - Gaffa

Hellström är dubbelt aktuell i sommar. Vid sidan av turnerandet har även filmen Känn ingen sorg premiär den 19:e juli. Filmens handling baseras på händelser och karaktärer hämtade ur Hellströms texter. I rollerna syns Adam Lundgren, Tomas von Brömssen m.fl.

Turnédatum 2013

28.6 Skellefteå, Stadsfesten