Universal Music Sweden

Platinaregn för turnéaktuella Stiftelsen!

Pressmeddelande   •   Feb 05, 2013 12:58 CET

Det kan knappast ha undgått någon att förra årets stora utropstecken heter Stiftelsen. Debutalbumet "Ljungaverk" har passerat gränsen för 2 x platina och 2012 års mest spelade låt, ”Vart jag än går” har passerat gränsen för 4 x platina, vilket motsvarar 160.000 sålda singlar. Ett otroligt resultat för ett band som varit aktivt i drygt ett halvår!

I fredags hade Stiftelsen en bejublad turnépremiär på KB i Malmö som avslutades med att bandet blev tilldelade sina platinaskivor. Extra speciell var spelningen eftersom det var den första spelningen någonsin och Stiftelsen själva säger att det var en oförglömlig premiärhelg långt över förväntan!

Turnén är i stort sett utsåld landet över.

7/2 Åre, Bygget

8/2 Borlänge, Liljan