Universal Music Sweden

Platinasäljande John Newman briljerade på årets Capital Jingle Bell Ball

Pressmeddelande   •   Dec 11, 2013 16:11 CET

16 000 fans såg John Newman när han fick äran att uppträda på årets Capital Jingle Bell Ball med de hyllade låtarna ”Love Me Again” och ”Cheating”. Se framträdandet här: http://bit.ly/1jM9t80

Hans kommande singel ”Losing Sleep” har bara efter en dag på BBC Radio 1 B-lista gått upp till #10 på den brittiska ”New Release Shazam Chart”. Efter ett framgångsrikt år är det ingen tvekan om att Englandsettan går från klarhet till klarhet.

I höstas släppte John Newman sitt debutalbum Tribute, och ingen blev förvånad när den dominerade engelska albumlistan före giganter som Paul McCartney och Cher. Nu har den svenska publiken chansen att se den karismatiska sångaren lördagen den 1 mars då han intar Arenan i Stockholm. Live Nation har biljetterna: http://www.livenation.se/event/484422/john-newman-tickets