Plextor

Plextor lanserar SSD-serien M5S

Pressmeddelande   •   Jul 20, 2012 12:05 CEST

M5S-serien presterar snabbare och har   bättre övergripande prestanda än sina prisbelönta föregångare. Plextor är   stolta över att erbjuda konsekvent högkvalitativa och högpresterande   SSD-enheter med exklusiv firmware-teknologi som säkerställer bibehållna   optimala läs/skriv-hastigheter och fortsatt enastående prestanda även efter   lång användning.

Plextors   M5S-serie av SSD:er utnyttjar exklusiv firmware-teknologi med funktioner som   Instant Restore, Global Wear Leveling och Bad Block Management. Utöver den   bibehållna långsiktiga prestandan som avsevärt stärker dataöverföringarnas   effektivitet bidrar Plextors exklusiva teknologi också till att stabilisera   och förbättra SSD-enheternas hållbarhet. Den nya generationen, M5S, ärver   också True Speed, en av Plextors exklusiva teknologier för att bevara hög   hastighet och prestanda, som möjliggör hastigheter för läsning och skrivning   av slumpmässiga data på upp till 73 000 respektive 70 000 IOPS   och kontinuerliga läs/skriv-hastigheter på upp till 520/390 MB/s. M5S   svarar verkligen mot dagens datorers komplexa åtkomstförhållanden, och ger   överlägsen datorprestanda med stabila hastigheter.

M5S-serien   innebär en fortsättning på Plextors högkvalitativa imperativ för sina SSD:er,   och tillfredsställer med råge användarnas behov av hållbarhet, datasäkerhet   och stabilitet i sina SSD-enheter. Den låga strömförbrukningen och höga   överföringshastigheten lämpar sig väl för användares behov när de behöver   uppgradera sin systemprestanda. Plextor fortsätter att erbjuda optimal   service till sina kunder genom att låta dem registrera sig för VIP-medlemskap   på Plextors officiella webbplats. Detta ger dem möjlighet att ladda ner   PlexTool, det exklusiva SSD-hanteringsprogrammet som erbjuder en full   uppsättning tjänster för SSD-enheter, däribland övervakning av enhetens   status och firmware-uppgraderingar.

Med avancerad   prestanda och överlägsen kvalitet erbjuder M5S en bättre och säkrare   upplevelse av SSD-tillämpningar, och kommer att bli det optimala valet för   användare som vill gå över från konventionell hårddisk till SSD-lagring.   M5S-serien kommer att börja säljas i slutet av juli i följande storlekar:   64 GB (PX-64M5S, 99,90 €), 128 GB (PX-128M5S, 159,90 €)   och 256 GB (PX-256M5S, 279,90 €).

För mer information om SSD-serien M5S eller   andra produkter från Plextor, besök:
  För mer information:

www.plextor-digital.com

Facebook: Plextor   Europe

Twitter: @plextoreurope

YouTube: PLEXTOROFFICIAL

För testprodukter, bilder eller   intervjuförfrågningar, kontakta:

Andreas Wadensten,   Time PR, e-post: andreas.wadensten@time.se, telefon: +46 (0)709-77 90 90.

Om Plextor  Plextor är en ledande utvecklare och   tillverkare av högpresterande SSD-enheter och optiska disklagringsenheter för   konsumenter, professionella användare och företag. Plextor levererar   högpresterande, kvalitetsorienterade och tekniskt överlägsna produkter. Tack   vare denna filosofi har Plextors produkter gång på gång vunnit erkännande,   och företaget har tilldelats många priser för sina optiska enheter och   SSD-enheter. År 1990 inledde Plextor sin amerikanska verksamhet i Fremont,   Kalifornien, för att bättre kunna tillgodose den nord- och sydamerikanska   marknaden i takt med att man snabbt utökade sitt produktsortiment. Plextors   varumärke för optiska diskenheter och multimediaprodukter ägs av Shinano   Kenshi i Japan.