Philipson Söderberg AB

Plötsligt är vinvalet lätt

Pressmeddelande   •   Jul 10, 2012 10:42 CEST

Från en unik plats vid Sydafrikas sydligaste udde, där de båda oceanerna Indiska Oceanen och Atlanten möts, kommer Two Oceans viner. Kärleken till naturen ligger Two Oceans extra varmt om hjärtat – därför kommer deras viner nu i nya lättviktsflaskor. Skillnaden på 110 gram per flaska är viktigare än man tror. Framför allt för miljön. Genom att kraftigt minska koldioxidavtrycket har det nu blivit ännu lättare att välja ett populärt och smakrikt vin – och samtidigt slå ett slag för miljön. Det dramatiska mötet mellan de respektingivande oceanerna har även givit namn åt vinerna: Two Oceans. Välj mellan vitt, rött och rosé. Se Two Oceans inspirerande film på YouTube - klicka här.

Two Oceans Chenin Blanc Sauvignon Blanc 2011 har en torr, försommarfrisk och aromatisk smak med inslag av fläder, svartvinbärsblad och citrus. Passar utmärkt till lättare maträtter med fisk och skaldjur samt kyckling och ljust kött. Prova det även till grillad fisk – en utmärkt kombination.

Two Oceans Cabernet Sauvignon Merlot 2011 har inslag av mörka bär, örter och lakritsrot med bra fruktsyra och balanserad strävhet. Perfekt till allt som läggs på grillen i sommaren – från lax och kyckling till karré och flankstek. Nya årgången 2011 har fått många fina omdömen i pressen.

Two Oceans Shiraz Rosé 2011 är en fruktig och fräsch rosé med massor av röda bär och med inslag av vattenmelon och blodapelsin. Passar lika bra som sällskapsvin som till sommarens fräscha sallader – exempelvis en kycklingsallad med klyftor av blodgrape.

Som sagt – plötsligt är valet lätt!

Two Oceans Chenin Blanc Sauvignon Blanc
Varunummer: 2027, Pris: 65 kr, Volym: 750 ml, Alkoholhalt:12,5 %

Two Oceans Cabernet Sauvignon Merlot
Varunummer: 5069, Pris: 65 kr, Volym: 750 ml, Alkoholhalt:13,5 %

Two Oceans Shiraz Rosé
Varunummer: 6460, Pris: 65 kr, Volym: 750 ml, Alkoholhalt:11 %

För mer information eller varuprover, kontakta gärna
Fredrik Perlskog, fredrik.p@kellyandpling.com, 0703 593 387

www.philipsonsoderberg.se               www.twooceans.se

Gilla Two Oceans på Facebook: www.facebook.com/twooceanswines

Med en stark och bred varumärkesportfölj är Philipson Söderberg en tongivande aktör på den svenska marknaden för alkoholhaltiga drycker. Philipson Söderberg representerar varumärken med produkter, inom vin och sprit från hela världen. Philipson Söderberg strävar efter att hjälpa konsumenter till den bästa dryckesupplevelsen och hoppas kunna utgöra en källa för kunskap och inspiration.

Genom ett kostnadsfritt medlemskap får konsumenter ta del av ett av Sveriges bästa magasin och nyhetsbrev om mat och dryck. Philipson Söderberg är ett dotterbolag i den finskägda vin- och spritkoncernen Altia Corporation.

www.philipsonsoderberg.se